Ще се харесат ли нововъведенията на клиентите ?
Увеличаващите се разходи за персонал тласкат английските магазини към по-агресивно използване на нови технологии. След масовото въвеждане на познатите и у нас каси на самообслужване, в Обединеното кралство вече се насочват към електронни етикети и виртуални кошници.
Преди дни се появи информация в медиите, че на 67-годишна жена е забранено да пазарува в магазин на популярна хранителна верига. Причината е, че вдигала скандали, защото не ѝ осигуряват физически касиер, при който да плати покупките си. Тя смята касите за самообслужване за сложни и отказва да ги използва. з в град Брайтън, където живее, 74% от касите са такива.
В някои магазини на Острова вече е достатъчно да маркираш карта, телефон или ръцете си на входа и всяко нещо, което вземеш от рафта, автоматично ще бъде платено от банковата ти сметка на излизане.
„За нас беше много важно да направим нещата по такъв начин, че да не вземаме лични данни на клиента. Да го трансформираме от човек в нещо, което наричаме „скелет“. По този начин проследяваме как той преминава през магазина. Разбираме, когато протяга ръка и хваща нещо от рафта. И в този момент прехвърляме този артикул във виртуална кошница, която в крайна сметка е кошницата, за която ще го таксуваме, когато напусне магазина”, казва Гус Декър, технологичен директор на популярна верига супермаркети на Острова .
Всичко това се случва благодарение на комбинация от камери, сензори и датчици, които обаче са доста скъпи. Затова магазините въвеждат най-вече каси на самообслужване и преносими устройства за самостоятелно маркиране на стоките, когато ги вземаш от рафта.
„Удобно е. Използвам касите за самообслужване, когато купувам малко неща и нямам пълна количка с продукти. Но според мен заради тях хората в супермаркетите могат да останат без работа. Те вече имат по-малко персонал и ако пазарувате много неща, няма кой да ви обслужи”, смятат някои от хората.
Очакваното от април повишение на минималната заплата и на осигурителните вноски принудиха магазините да ускорят плановете си за въвеждане на виртуални кошници и електронно ценообразуване, за да намалят своя персонал. Една от големите хранителни вериги съобщи, че ще съкрати 3000 свои служители. „Изобщо не харесвам касите за самообслужване”, признават някои от клиентите.
Заради съпротивата, която срещат сред по-възрастните си клиенти, магазините предпазливо въвеждат новите технологии. Започват от големите градове и местата, където живеят повече млади хора, които са свикнали да пазаруват онлайн през телефона си.
източник: nova.bg
Най - четени
Последни
Съвети как да разговаряте за пари с половинката си без напрежение
- 14 декември, 2025
С празнично шоу и много емоции беше открит зимният сезон в Мальовица
- 14 декември, 2025
Коледна магия в групите на ЦДО в Разлог
- 14 декември, 2025

Още от Развлечение
Къде се намира най-дългият градски кабинков лифт в Европа
Лифтът е с дължина 4,5 километра
110 години от рождението на Франк Синатра
Награда "Оскар", 13 награди "Грами", 58 филма и над 250 милиона продадени плочи
Поверия за 12 декември (12/12)
Ангелската дата носи късмет